Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye’nin doğal gaz depolama kapasitesinin yeni yatırımlar ve kapasite artırımlarıyla önemli ölçüde güçlendiğini duyurdu. Tuz Gölü Doğal Gaz Depolama Tesisi’nde yürütülen genişletme çalışmalarının tamamlandığını belirten Bakan Bayraktar, tesisin depolama kapasitesinin 1,7 milyar metreküpe yükseltildiğini söyledi.
Bayraktar, sosyal medya hesabından yaptığı değerlendirmede, Türkiye’nin enerji arz güvenliğini artıran bu yatırımların kış dönemine hazırlık açısından kritik önemde olduğunu vurguladı. Silivri ve Tuz Gölü depolama tesislerinin tam kapasiteyle çalıştığını belirten Bayraktar, “Her iki tesisimiz de yüzde 100 doluluk oranına ulaştı. Güçlü altyapımız sayesinde vatandaşlarımıza kesintisiz doğal gaz arzı sağlamak için çalışmaya devam ediyoruz.” ifadelerini kullandı.
Türkiye’nin doğal gaz depolama altyapısını güçlendiren tesisler, olası arz kesintilerine karşı stratejik bir güvence oluşturuyor. Yeni kapasite artışlarıyla birlikte ülkenin toplam doğal gaz depolama kapasitesi 6,3 milyar metreküpe ulaşmış durumda.
GÜNDEM
08 Haziran 2026SPOR
08 Haziran 2026GÜNDEM
08 Haziran 2026SPOR
08 Haziran 2026SPOR
08 Haziran 2026GÜNDEM
08 Haziran 2026GÜNDEM
08 Haziran 2026
1
Emine Erdoğan Kazakistan’da Hoca Ahmet Yesevi Türbesi’ni Ziyaret Etti
468 kez okundu
2
Kars Ülkü Ocakları’nda Yeni Dönem: İlk Seminer ve Kur’an-ı Kerim Tilaveti
452 kez okundu
3
Burhanetti̇n Duran’dan Özgür Özel’i̇n Söylemleri̇ne Sert Tepki̇: “Si̇yasi̇ Nezaket Ve Gerçeklik Aşınmaktadır”
423 kez okundu
4
Hatay’ın Coğrafi̇ İşaretleri̇ 57’ye Yükseldi̇
393 kez okundu
5
TÜBİTAK’tan Yalova Üniversitesi ve Yalova OSB İş Birliğine %100 Destek
372 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.